Utgave: 2/2020

NBF Tidsskriftformidlingen anbefaler

Norsk bibliotekforening

Julia

Julia er Norges største tweensmagasin – for jenter mellom 8 og 15 år. Julia utgis 8 ganger i året, og suppleres med stor aktivitet på Instagram, Snapchat og YouTube.

Bladet gir mange gode råd for å møte utfordringene og usikkerheten i de tidlige tenårene. Dette er et positivt og fint blad å kose seg med i hverdagen. Det skal være et trygt magasin med høy foreldreaksept.

Julia består av artikler om vennskap, forelskelse, popkultur, kjendiser og mote.

Her kan jentene følge med på hva som er hot or not, ta tester, konkurranser, få inspirasjon til å skape sin egen stil. Magasinet inneholder også plakater av kjendiser. Julia er et magasin med spennende intervjuer med kjendiser, morsomme quizer, tips til gode oppskrifter og inspirasjon fra moteverdenen.

Julia skriver om overgangen til tenårene, og tar opp alt jentene er opptatt av rundt vennskap, forelskelse, selvfølelse, pubertet, skole, mote, skjønnhet, web og sosiale medier.