Utgave: 2/2020

Ansattportrett: Bli kjent med Hilde!

Hilde Fredriksen jobber som konsulent for NBF Tidsskriftformidlingen
Norsk bibliotekforening

Hilde Fredriksen (39) har jobbet i Norsk Bibliotekforening siden 2017. Hun er konsulent for Tidsskriftformidlingen. Hennes hovedarbeidsoppgaver er drift av Tidsskriftformidlingen, fakturabehandling, leverandør og kundekontakt.

Før hun begynte å jobbe hos oss, jobbet Hilde med regnskap og arkiv i Oslo kommune. Hun er utdannet diplommarkedsfører i internasjonalisering, ledelse, og markedsføring.

Hilde er ellers opptatt av dyrevelferd og elsker dyr (selv om hun er veldig allergisk!). Hun er glad i film, serier og musikk. Hennes favorittfilmer er Ringenes herre-triologien og Harry Potter-filmene. Hun er også glad i å lese bøker. Hennes favorittbøker er blant annet The Historian og Wild Swans three daughters of China.